Serveis d’emergència i essencials

Descripció

Els vehicles que prestin serveis mèdics, serveis funeraris, bombers, protecció civil, policia i cossos i forces de seguretat de l’Estat o aquells vehicles que en un moment puntual hagin d’accedir a una ZBE per tal de prestar un servei derivat de l’activació d’un pla de protecció civil, d’acord al que estableixi l’esmentat pla o bé com a resultat d’una ordre de l’autoritat de protecció civil competent en cada cas i qualsevol altre servei que s’incorpori a aquesta categoria en les ordenances municipals, poden sol·licitar l’exempció de les restriccions de circulació en les ZBE descrites en aquest web, que els permetrà circular-hi qualsevol dia.

Requisits

Per acreditar que els vehicles es destinen als serveis descrits anteriorment, hi ha dues opcions:

  • Donar d’alta el vehicle al llistat de vehicles autoritzats per part del representant legal de l’autoritat pública competent en aquests serveis o una persona autoritzada a fer-ho.
  • El codi de servei del permís de circulació o la classificació per criteris d’utilització de la targeta ITV dels vehicles es correspon amb el serveis esmentats.

Es donaran d’alta només vehicles amb circulació restringida en les ZBE descrites en aquest web, classificats sense etiqueta ambiental de la DGT. Un mateix sol·licitant pot donar d’alta diversos vehicles.

Tramitació

Els interessats han de sol·licitar l’alta del vehicle al Llistat de vehicles autoritzats. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant l’alta del vehicle en el llistat de vehicles autoritzats i l’exempció de les restriccions de circulació de les ZBE descrites en aquest web.

La sol·licitud es pot fer a través del formulari d’aquest web mitjançant identificació digital. 

Documentació

Si el sol·licitant és el representant legal de l’entitat pública competent o la persona designada a l’efecte i si la consulta telemàtica es pot dur a terme correctament, no cal cap documentació addicional.

En cas que el sol·licitant no sigui el representant legal de l’entitat o una persona designada, cal presentar una còpia de la documentació següent:

  • Document d’identificació del sol·licitant (DNI, NIE, passaport)
  • Targeta d’inspecció tècnica del vehicle on s’identifiqui el codi de classificació per criteris d’utilització del vehicle.
  • Permís de circulació del vehicle.

Terminis

L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, no estarà donat d’alta ni estarà exempt de les restriccions de circulació.
La validesa de la inscripció al Llistat de vehicles autoritzats és permanent sempre que es mantinguin les condicions inicials del vehicle. En cas de desballestament o canvi de titular, cal donar de baixa el vehicle.


Comentarios

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *