Persones amb rendes baixes

Descripció

Els titulars de vehicles sense distintiu ambiental amb rendes baixes poden sol·licitar la inscripció al Llistat de vehicles autoritzats i disposar d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE.

Requisits

El sol·licitant ha de una persona física titular del vehicle i ha d’acreditar uns ingressos econòmics anuals inferiors a dues vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM), incrementat segons el nombre de membres de la unitat familiar, si escau, tal com s’indica a continuació:

Unitat familiar    Ingressos anuals
1 personaInferiors a 2 vegades l’IPREM
2 personesInferiors a 2,5 vegades l’IPREM
3 personesInferiors a 2,9 vegades l’IPREM
4 personesInferiors a 3,3 vegades l’IPREM
5 personesInferiors a 3,7 vegades l’IPREM
6 o més personesInferiors a 4 vegades l’IPREM

S’entén que la unitat familiar està formada per la persona sol·licitant, el cònjuge o la persona amb la qual mantingui una relació anàloga d’afectivitat i les persones menors de 25 anys.

Per al còmput de la renda es tenen en compte els ingressos bruts anuals de l’exercici anterior a l’any en curs de la persona sol·licitant i, si escau, del cònjuge o la parella. 

Un mateix sol·licitant només pot donar d’alta un vehicle i les autoritzacions no són transferibles entre vehicles

Tramitació

Els interessats han de sol·licitar la inscripció dels vehicles al Llistat de vehicles autoritzats. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant l’alta del vehicle al Llistat de vehicles autoritzats, que  disposarà d’una autorització temporal per poder circular dins les ZBE.

Per internet, amb identificació digital:

  1. Ompliu el formulari de sol·licitud d’inscripció disponible en aquest web.
  2. Adjunteu la documentació pertinent, si s’escau.
  3. Signeu electrònicament el formulari de sol·licitud i envieu-lo. 

Presencialment:

Oficines d’Atenció al Ciutadà dels municipis integrats en aquesta plataforma.

Documentació addicional

Per inscriure un vehicle al llistat de vehicles autoritzats cal presentar:

  • Document d’identificació del sol·licitant (DNI, NIE, passaport) i cònjuge o parella de fet, si escau.
  • Permís de circulació del vehicle.
  • Darrera declaració de renda o certificat negatiu del sol·licitant i cònjuge o parella de fet, si escau.
  • Darrera nòmina (en cas de diferir de la darrera declaració de renda) del sol·licitant i cònjuge o parella de fet, si escau.
  • Prestació d’atur o per a majors de 52 anys, si és pertinent, del sol·licitant i cònjuge o parella de fet, si escau.
  • Certificat de prestacions socials públiques (tant si es percep com si no es percep) del sol·licitant i cònjuge o parella de fet, si escau.
  • Altra documentació per poder justificar la unitat familiar (sentència divorci, registre civil, llibre de família…).
  • En el cas que el sol·licitant sigui una persona tutelada, cal adjuntar la sentència d’incapacitació, el nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

Terminis

L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, el vehicle no estarà donat d’alta i no estarà exempt de les restriccions de circulació.

L’autorització té una vigència d’un any i es pot renovar anualment.


Comentarios

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *