Malalties o discapacitats

Descripció

Les persones amb malalties o amb una discapacitat reconeguda que els condicionen l’ús del transport públic poden sol·licitar l’autorització de circulació d’un vehicle a les ZBE descrites en aquest web.

Requisits

El sol·licitant ha d’acreditar que li han diagnosticat una malaltia o reconegut una discapacitat que li impedeix l’ús del transport públic i, per tant, necessita desplaçar-se en vehicle privat.

  • Si se li ha diagnosticat la malaltia en un centre mèdic públic, (xarxa de centres que constitueixen el sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya) temporalment ha de realitzar una declaració responsable en la sol·licitud. Posteriorment es podrà verificar la informació amb les entitats públiques competents.
  • Si se li ha diagnosticat la malaltia en un centre privat, ha de presentar, a més de la sol·licitud, l’informe de compliment de requisits signat per un facultatiu del centre sanitari.
  • Si té una discapacitat reconeguda que li impedeix l’ús del transport públic ha de realitzar una declaració responsable a la sol·licitud. Posteriorment es podrà verificar la informació amb les entitats públiques competents.

El titular del vehicle pot ser qualsevol persona que acompanyi el sol·licitant, però només es permet autoritzar un vehicle per sol·licitant.

Si el/la sol·licitant és un menor o una persona tutelada ha de signar el formulari el pare, mare o tutor legal.

Tramitació

Els interessats han de sol·licitar la inscripció del vehicle al Llistat de vehicles autoritzats. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant la inscripció del vehicle al Llistat de vehicles autoritzats i estarà exempt de les restriccions de circulació dins les ZBE descrites en aquest web.

Per internet, amb identificació digital:

  1. La persona a la qual li hagin diagnosticat la malaltia o amb una discapacitat reconeguda ha d’omplir el formulari de sol·licitud d’inscripció al Llistat de vehicles autoritzats.
  2. Adjuntar la documentació si és necessari.
  3. Signar electrònicament el formulari de sol·licitud i enviar-lo. 

Presencialment:

Oficines d’Atenció al Ciutadà dels municipis integrats en aquesta plataforma.

Documentació addicional

Cal adjuntar al formulari la documentació següent:

  • L’informe que indica que es compleixen els requisits, signat pel facultatiu del centre.
  • Document d’identificació de la persona sol·licitant i/o representant (DNI, NIE, passaport).

En cas de persones tutelades, cal adjuntar la sentència d’incapacitació i tutela i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.

Terminis

L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, el vehicle no estarà donat d’alta i no estarà exempt de les restriccions de circulació.

La inscripció al Llistat de vehicles autoritzats té una validesa de 2 anys. Un cop transcorreguts cal renovar-la a través d’una nova sol·licitud.

En cas de desballestament del vehicle, canvi d’acompanyant o canvi de situació del sol·licitant, cal donar de baixa el vehicle.


Comentarios

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *