Descripció
Els vehicles dedicats al transport de persones amb mobilitat reduïda poden sol·licitar la inscripció al Llistat de vehicles autoritzats per gaudir de l’exempció i poder circular dins les ZBE.
Requisits
Hi ha dos tipus d’autoritzacions:
Vehicles particulars
Vehicles per a ús exclusiu del transport de persones amb mobilitat reduïda. Només es permet una sol·licitud d’aquest tipus d’autorització per sol·licitant.
Els sol·licitants poden ser:
· Persones amb discapacitat igual o superior al 33 % i barem de mobilitat positiu.
· Persones que disposin de la targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.
· El pare, la mare o el tutor legal d’un menor o d’una persona tutelada amb discapacitat superior al 33 % i barem de mobilitat reduïda positiu; o bé que disposi de targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat.
· Adult no conductor amb barem de mobilitat reduïda positiu, o bé que disposi de la targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat.
Transport col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda
· Vehicles adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda (segons la targeta d’inspecció tècnica del vehicle o targeta d’aparcament de transport col·lectiu PMR).
El sol·licitant pot ser una persona física o jurídica i pot inscriure més d’un vehicle.
Tramitació
Els interessats han de sol·licitar la inscripció dels vehicles al llistat de vehicles autoritzats. Una vegada s’hagi validat que es compleixen els requisits, es comunicarà al sol·licitant l’alta del vehicle al llistat de vehicles autoritzats i estarà exempt de les restriccions de circulació de les ZBE.
Si el sol·licitant és una persona menor d’edat o tutelada, ha de signar la sol·licitud el pare, la mare o el tutor.
Per internet, amb identificació digital:
1. Omplir el formulari de sol·licitud d’inscripció al Llistat de vehicles autoritzats disponible en aquest web.
2. Adjuntar la documentació si és necessari.
3. Signar electrònicament el formulari de sol·licitud i enviar-lo.
Presencialment:
Oficines d’Atenció al Ciutadà dels municipis integrats en aquesta plataforma.
Documentació addicional
Cal presentar una còpia de la documentació següent:
Vehicles per a persones amb mobilitat reduïda
· Documentació que acrediti la discapacitat de la persona que fa servir el vehicle: targeta acreditativa de la discapacitat de la Generalitat de Catalunya amb barem de mobilitat reduïda positiu, o bé una targeta acreditativa equivalent, o bé una resolució de discapacitat amb barem de mobilitat reduïda i grau de discapacitat del 33 % o superior, o bé una targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat.
· Document d’identificació del sol·licitant i/o representant (DNI, NIE, passaport).
· En el cas de persones tutelades, cal adjuntar la sentència d’incapacitació i nomenament de tutor i l’acta d’acceptació del càrrec de tutor.
Transport col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda
· Document d’identificació del sol·licitant i/o representant (DNI, NIE, passaport).
· Permís de circulació del vehicle.
· Targeta d’inspecció tècnica del vehicle.
Terminis
L’alta del vehicle es resoldrà (acceptada, denegada o incompleta) en els 15 dies hàbils següents a la sol·licitud. Durant aquest període, sempre que no s’hagi rebut la confirmació de la inscripció, el vehicle no estarà donat d’alta i no estarà exempt de les restriccions de circulació.
La validesa de la inscripció al Llistat de vehicles autoritzats és permanent sempre que es mantinguin les condicions inicials del vehicle. En cas de desballestament o canvi de titular, cal donar de baixa el vehicle.

Deja una respuesta